Opgelet: wat te doen bij Rabobank phishing mails


Woensdag 16 april 2014

Wat te doen bij Rabobank phishing mails?

Het wordt het steeds lastiger om nepmails en nepsites te herkennen en ook de telefonische babbeltrucs zijn moeilijk van echt te onderscheiden. Onthoud dat uw Rabobank alléén maar op de eigen inlogpagina om uw inloggegevens zal vragen. Niemand van de bank zal u ooit bellen of mailen om uw codes ter controle op te vragen.

Veiligheid in eigen hand
Hieronder een aantal tips:
• Houd uw persoonlijke bankgegevens of inlogcodes geheim. Ook tijdens een chat-gesprek met een medewerker vraagt de Rabobank nooit naar uw persoonlijke gegevens, zoals de Inlog-code, Signeer-code of uw pincode.
• Klik niet op links in een nepmail en verwijder de e-mail uit uw mailbox. Het klikken kan schadelijk zijn voor uw computer. Heeft u er wel op geklikt? Neem contact op met uw bank en controleer uw computer op virussen.
• Zegt iemand u namens de bank te bellen? Vraag gerust de naam van de medewerker en bel de bank terug op het nummer wat u van de bank kent of in het telefoonboek kunt vinden. Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere partijen die u telefonisch benaderen.

Mail de Rabobank bij een valse e-mail.
Wij stellen het op prijs als u het valse e-mailbericht zo spoedig mogelijk doorstuurt naar valse-email@rabobank.nl. Wordt uw e-mail als onbestelbaar retour gestuurd? Dit komt door de beveiligingsinstellingen bij uw eigen internetprovider (spamfilter). Wanneer dit gebeurt, kunt u volstaan met het verwijderen van het bericht zonder het opnieuw door te sturen.

Bron: Rabobank Soest Baarn Eemnes

 

 

 

 

 

Nieuwsoverzicht