Duurzaamheid is serious business in 2013


Woensdag 06 februari 2013

Voor &Morgen is 2013 voortvarend van start gegaan. Zo startte onze adviseur Tim de Bruin in januari als mobiliteitsregisseur in de regio's Gouda en Drechtsteden. De eerste slimme deal met de bedrijven en overheden in deze regio's sluiten zij binnenkort.

Samen met "Met Graumans" organiseerden wij een geslaagde sessie over Het Nieuwe Parkeren. Aan het eind van deze enerverende middag, waarbij de 25 deelnemers met elkaar in discussie gingen, concludeerden wij dat bedrijven en gemeenten met elkaar in gesprek moeten gaan én blijven.
Wil je als organisatie in 2013 concurrerend blijven? Versnel dan je duurzaamheidsinspanningen. Want duurzaamheid en MVO zijn dit jaar serious business. Dit is één van de conclusies uit het Trendrapport 2013 van MVO Nederland.

Impact van reisgedrag op duurzaamheid
Het reisgedrag van je medewerkers heeft een grote impact op bijvoorbeeld de CO2 uitstoot van je organisatie. Dus op je duurzaamheid. Dit onderschatten veel organisaties. Wil je weten hoe het reisgedrag van je medewerkers duurzamer kan? &Morgen maakt dit inzichtelijk voor je. Neem contact op met onze adviseur Arnold Helfrich. Meer weten over de het MVO Trendrapport 2013?
Lees meer

Ideaal parkeerbeleid: ga met elkaar in gesprek!
Dit was de conclusie van een levendige discussie tussen de deelnemers van de themasessie Het Nieuwe Parkeren op 24 januari. Aan de hand van praktijkcases van o.a. de gemeente Utrecht en ASR presenteerden wij Het Nieuwe Parkeren. Een kort verslag van deze enerverende middag lees je op onze website.
Lees meer

Eerste slimme deal in Gouda en Drechtsteden
In januari 2013 startte Tim de Bruin als mobiliteitsregisseur in de gebieden Gouda en Drechtsteden. Samen met werkgevers en overheden werkt hij aan een betere  bereikbaarheid van deze regio's. De eerste slimme deal, het opzetten van aanvullend openbaar vervoer naar bedrijventerreinen is al bijna rond.
Lees meer

Case: Meer dan 200 bedrijven fietsen 2op5
De Fietsersbond organiseert de landelijke fietscampagne rij2op5. Zij vroeg &Morgen om zoveel mogelijk deelnemende bedrijven te werven in onder andere de regio's Leeuwarden, Assen-Groningen, Veenendaal, Utrecht, Amersfoort en Woerden. &Morgen kreeg in korte tijd veel bedrijven enthousiast voor de campagne. Al 210 bedrijven doen mee.
Lees meer

Leestip: De kunst van vertrouwen
Het Nieuwe Werken staat ook bij veel gemeenten hoog op de agenda. Om kennis en ervaringen rond HNW te delen en elkaar te inspireren publiceerde A+O fonds Gemeenten het rapport "De kunst van vertrouwen. Gemeenten aan de slag met Het Nieuwe Werken".
Lees meer

Bron: &Morgen
 

 

Nieuwsoverzicht